hirdetés
hirdetés

Kibervédelem

5 jó tanács adatsérülés ellen

A kisvállalkozások mintegy 36 százaléka esett adatsérülés áldozatául 2019-ben – áll a Kaspersky legújabb felmérésben. Bár az adatsérülések fájdalmas következményekkel járnak a kisvállalkozások számára, a felmérésből az derül ki, hogy sokszor elégtelenek a megelőzésük érdekében hozott biztonsági intézkedések.

hirdetés

Az 50 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozásoknál történt kiberbiztonsági incidensekkel kapcsolatos történetek ritkán kerülnek a címlapokra, de egy kisebb vállalkozásnál bekövetkező adatsérülés is közvetlen hatással van a vállalkozás üzletmenetére. Mivel az erőforrásaik gyakorta korlátozottak és az üzleti növekedésre koncentrálódnak, rendszeresen le kell állítaniuk vagy le kell lassítaniuk a munkafolyamataikat, és minden egyes leállással töltött órával vagy nappal profitvesztést kockáztatnak. Ha az ügyfelek személyes adatai is érintettek, a kisvállalkozás elveszítheti ügyfelei bizalmát, vagy bírságot szabhatnak ki rá a szabályozások, például a GDPR megszegéséért.

A felmérés megállapításaiból jól látszik, hogy a kisvállalkozások adatsérüléseket szenvednek el, és az érintettek száma évről évre nő, ráadásul gyorsabban, mint bármely másik szektorban. Bár az adatsérüléseknek áldozatul esők aránya magasabb a kkv-k (48%) és a nagyvállalatok (53%) körében, a kisebb vállalkozásoknál az előző évihez képest hat százalékpontos növekedés volt tapasztalható (a 2018-ban mért 30%-ról). Ez azt jelenti, hogy bár minden méretű vállalkozásnak meg kell küzdenie bizonyos mértékű adatsérüléssel, a kisebbek számára a probléma évről évre relevánsabbá és veszélyesebbé válik.



A következmények elkerülése érdekében a kisvállalkozásoknak fel kell készülniük az adatsérülésekre. A felmérésből azonban az derül ki, hogy egyharmaduknál (33%) nincs centralizált kiberbiztonság-menedzsment, és egy adott számítógép védelmének a biztosítása a számítógépet használó alkalmazott felelőssége. Emellett egyes vállalkozások (25%) fogyasztói termékeket használnak a védelemhez, és bár ezek valóban biztosítanak egy alapszintű védelmet, az otthoni felhasználók számára készült megoldások nem rendelkeznek olyan specifikus funkciókkal, amelyek a vállalati biztonsághoz szükségesek. Szervervédelmet vagy centralizált kezelést például kizárólag az üzletspecifikus termékek kínálnak.

„A kisebb vállalkozások főként a mindennapi működésükre és a növekedésükre összpontosítanak – amit egyébként helyesen is tesznek. A kiberbiztonság valószínűleg nem a prioritási listájuk élén szerepel, azonban a probléma figyelmen kívül hagyása csak növeli a későbbi költségeket, hiszen a rosszindulatú programok nem tesznek különbséget az áldozataik között és minden szervezeteknek van valami veszítenivalója, például az érzékeny adatok” – mondta Andrej Dankevics, a Kaspersky Megoldások üzletágának vezetője. „A jó hír azonban az, hogy ezeknek a kisebb vállalkozásoknak nem kell komoly összegeket invesztálniuk, vagy nem kell nagytudású szakembereket felvenniük ahhoz, hogy megvédhessék magukat a rosszindulatú programoktól és az emberi tényező jelentette kockázatoktól. Elég, ha a megfelelő biztonsági terméket választják.”

Tanácsok kkv-nak a kiberbiztonság kezeléséhez

  1. Képezzék ki az alkalmazottakat a kiberbiztonság alapjaira, például, hogy ne nyissanak meg, illetve ne tároljanak ismeretlen levélküldőktől vagy webhelyekről származó fájlokat, mert ezek az egész vállalatra nézve ártalmasak lehetnek.
  2. Rendszeresen emlékeztessék az alkalmazottakat arra, hogy miként kell az érzékeny adatokkal bánni, például hogy csak megbízható felhőszolgáltatásokban, bekapcsolt hitelesítéssel lehet tárolni őket és nem szabad azokat nem megbízható harmadik féllel megosztani.
  3. Tegyék kötelezővé a hivatalos forrásokból letöltött, jogtiszta szoftverek használatát.
  4. Készítsenek biztonsági másolatot a nélkülözhetetlen adatokról és rendszeresen frissítsék az informatikai berendezéseket és alkalmazásokat, hogy elkerülhetők legyenek azok a ki nem javított sérülékenységek, amelyek adatsérülést okozhatnak.
  5. Használjanak kifejezetten a kisvállalkozások számára kifejlesztett, csak minimális kezelést igénylő kiberbiztonsági terméket, amely mellett az alkalmazottak a fő tevékenységükre koncentrálhatnak, mégis védelmet biztosít a rosszindulatú programok, a zsarolóvírusok, a fiókátvételek, az online csalások és átverések ellen.

A Kaspersky számítógépes biztonsági megoldásokat kínáló cég biztosít egészen kis vállalkozások számára is elérhető biztonsági rendszert, a Small Office Securityt, ami védelmet biztosít a rosszindulatú programok ellen és visszafordítja a kártékony tevékenységeket, jelszószabályzat kikényszerítésével biztosítja a fájlszerverek védelmét, védi a fizetési adatokat az online fizetésekkor és titkosítás lehetővé tételével biztosítja az érzékeny adatok védelmét az eszközökön.

(forrás: Kaspersky Lab/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés