hirdetés
hirdetés

300 dollárért találkozhatunk a virtuális valóságban

Tegnap bejelentette a Facebook az Oculus Quest 2 piacradobását, ami jobb, könnyebb, gyorsabb, szebb és olcsóbb, mint a 6 évvel ezeleőtt piacra dobott elődje. 

hirdetés

Az Oculus Quest 2 teljesen vezeték nélküli és mindenidők VR-rendszerének legjobb tartalomkönyvtárával rendelkezik és az első fogyasztói eszköz, amely a Qualcomm Snapdragon XR2 platformon fut, amely egyesíti az 5G-t és az AI-t. A páratlan, kiterjesztett valóságélmények biztosítására épített Snapdragon XR2 5G platform lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy virtuális világuk minden szögét 360 fokos, gömbnézetben fedezzék fel, amely élénk részletességgel mutatja be a jelenetet. Mindez 6 GB rendszermemória társaságában fut, megtámogatva egy 256 GB kapacitású háttértárral. Teljesen VR-re és AR-ra szabott, négy kamera támogatásával és olyan technológiával, mint a fix foveated renderelés (FFR), amely a szem textúráinak széleit alacsonyabb felbontásban jeleníti meg, mint a középpontban, tehát amikor csak azt a részt renderelik ki teljes felbontásban, ahova éppen nézünk. A VR-szemüveg majd 70 grammal kisebb lett, mint az elődje, 503 gramm, az eredeti Quest 571 grammja helyett.

Az USB Type-C csatlakozót használó Oculus Link támogatásnak köszönhetően PC-re kötve is használható lesz, vagyis nem leszünk a direkt a platformra fejlesztett címekre korlátozva, hanem számítógépes VR-tartalmakat is élvezhetünk a Quest 2 kijelzőn. Az eredeti Quest-nél 50 százalékkal több képponttal bír.

Két OLED helyett a Quest 2 egyetlen LCD-vel rendelkezik – kettébontva, szemenként 1832 x 1920 képpontot tartalmaz - ez az eddigi legnagyobb felbontású kijelző, az első Quest a Quest 1440 x 1600 képponttal bírt – a szuper nagy felbontású látványt biztosít. Képfrissítési rátája 72 Hz, amit az első frissítés után állítólag megnövelnek 90 Hz-re. Két OLED helyett a Quest 2 egyetlen LCD-vel rendelkezik a szuper nagy felbontású látványhoz, valamint egy új rendszerrel, az IPD-vel (interpupilláris távolság) az optika szemünkhöz illeszkedő, egyedi beállításához. A végeredmény magával ragadóbb élményt nyújt élesebb grafikával, dinamikusabb környezetekkel és végső soron reálisabb jelenlét-érzéssel. Áttervezték a Touch vezérlőket, amelyek hatékonyabbak lettek a nyomkövetésben és optimalizálták tapintással történő vezérlést is, így jobb kézérzetet és erősebb fizikai visszajelzést biztosítanak.

Zuckerberg szerint: "A Quest 2-t a legjobb all-in-one VR-élmény". Igaz is, a Quest2 igényel egyedül Facebook bejelentkezést és a fake profilokat úgy kitiltják, hogy nem is tudja aztán ideiglenesen használni a VR-szemüveget a felhasználó. Viszont az összekapcsolt fiók lehetővé teszi az Oculus-felhasználók számára, hogy Facebook-barátokat találjanak a virtuális valóságban, ezért a vállalat nemrégiben ki is bővítette a Horizon bétáját, azt a Facebook közösségi teret, amely Oculus headseteken fut. Talán ettől is lehet ez a csúcskategóriájú VR-szemüveg csupán 300 dollár, mert a Facebook elképesztően szeretne továbbra is jelen lenni a virtuális valóságunkban.

Trapp Henci
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés