hirdetés
hirdetés

Autóipar

Visszahívja a botrányban érintett összes autót a VW

Miután kiderült történetének legnagyobb botránya, a VW csoport az egész világon visszahívta a kétliteres dízelmotorokat, amelyekbe bekerült a károsanyag-kibocsátást meghamisító szoftver. 

hirdetés

Az Audi 2,1 millió, a Skoda 1,2 millió, a Seat 700 ezer, a Volkswagen személyautós üzletága 5 millió, a haszonjárműves részleg pedig mintegy 1,8 millió ilyen TDI dízelmotort szerelt az autóiba. Ezeknek a nagy része Európában fut, a Volkswagen például a Golf VI, a Passat VII és a Tiguan I modellekbe csak ebbe a sorozatba tartozó kétliteres TDI-ket épített.

Azt egyelőre pontosan nem tudni, hogy a visszahívás során mit csinálnak a motorokkal, de valószínű, hogy Európában és több más piacon elég lesz egy programcsere a befecskendezőt vezérlő elektronikában. Az Amerikai Egyesült Államokban eladott mintegy félmillió Passat és Jetta TDI esetében viszont valószínűleg utólag kell beépíteni az AdBlue adalékkal működő katalizátort, mivel csak ezzel lehet a kaliforniai normának megfelelően alacsony szintre hozni a nitrogén-oxid-kibocsátás szintjét.

A nagyjából 11 millió autót érintő visszahívás költsége akár a 6 milliárd eurót is meghaladhatja és csak az első lépés lesz a vállalat “átfogó akciótervében” - derült ki Matthias Müller vezérigazgató nyilatkozatából. A további tervekről a néhány napja kinevezett vezető egyelőre nem beszélt, de sietős lehet kezelni a helyzetet: a VW értéke 38 százalékot zuhant a botrány óta eltelt tíz kereskedési napon.

Mindeközben Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerint a magyar gazdaság túlságosan függ az autóipar teljesítményének hullámzásától, az autógyártás az export 13 százalékát, az ipari termelés 22 százalékát adja. A minszter szerint az európai autóvásárlások visszafogása "a magyar gazdaság teljesítményének 0,3-0,6 százalékára is hathat."

Több mint egy hete robbant ki a botrány, hogy a VW bizonyos dízeles modelljei csak akkor felelnek meg a környezetvédelmi előírásoknak, ha éppen tesztelik őket. Ezt egy szoftverrel oldotta meg a cég, ami valahogy érzékelte, ha éppen hivatalosan mérik a károsanyag-kibocsátást, normális esetben azonban akár 40-szer magasabb lehet a károsanyag-kibocsátása a megengedett szintnél.

 

(forrás: 444, TotalCar, Index)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés