hirdetés
hirdetés

Autóipar

Szimulált városi forgalomban teszteli önvezető autóit a Ford

A Ford az első autógyártó, amely önállóan működő autókat tesztel az Mcity-ben, a Michigan Egyetem városi forgalmat szimuláló területén. A mintegy 32 focipályányi területen fekvő, valós környezetben kialakított nagyvárosi tesztpálya az egyetem Új Közlekedési Módok Központjának részeként működik.

hirdetés

„Izgalmas kihívást jelent számunkra, hogy a Ford önállóan működő autóit az Mcity-ben teszteljük, amelynek nagyvárosi környezete folyamatosan változik, így újra meg újra próbára teszi és tökéletesíti új technológiáinkat”– nyilatkozta Raj Nair, a Ford csoport globális termékfejlesztési alelnöke. „Fontos lépés ez abba az irányba, hogy milliók életét tehessük kellemesebbé, és hogy fejlettebb közlekedési megoldásokat kínálhassunk az emberek számára.”

A Ford már 10 éve folytat kísérleteket az önállóan működő járművekkel, most pedig jelentős mértékben bővíti ezeket a kutatásokat, amiben hasznos segítséget jelent az Északi Kampusz Kutatási Területe mellett fekvő Mcity útjainak sokfélesége és valósághű környezete.

A Ford Fusion Hybrid Önállóan Működő Kísérleti Járműben ugyanazok a részlegesen önállóan alkalmazható technológiák működnek, amelyek a napjainkban kapható Fordokban is elérhetők: többek között előre tekintő kamerák, radaros és ultrahangos érzékelők, s az autó emellett négy LiDAR érzékelő segítségével valós idejű, háromdimenziós képet alkot környezetéről.

Teszt valós környezetben

Az Mcity júliusban nyílt meg. A teljesen életszerű városi környezetben olyan közlekedési helyzetek is tesztelhetők – például a piros lámpán történő áthajtás –, amelyek a közutakon veszélyt okoznának.

A területen egyébként minden megtalálható, ami a való világban: közvilágítás, gyalogátkelők, sávelválasztó bóják, akadálymentesített járdaszegélyek, kerékpárutak, fák, tűzcsapok, járdák, közlekedési lámpák és táblák, sőt még útépítés miatti terelések is. A Ford Fusion Hybrid Önállóan Működő Kísérleti Jármű itt számos különféle útburkolaton mozoghat (betonon, aszfalton, téglaburkolaton, sáros úton), és nemcsak három- vagy négysávos utakon manőverezhet, hanem felhajtókon, körforgalmakon és alagutakon is áthaladhat.

“Az Mcity célja, hogy mindent magában sűrítsen, amivel egy autó a közutakon találkozhat, így minden egyes itt megtett kilométer 10, 100 vagy akár 1000 valós kilométernek is megfelelhet, hiszen a bonyolult forgalmi helyzeteket egyetlen behatárolt területen szimuláljuk” – magyarázta el Ryan Eustice, a Michigan Egyetem docense, aki a Ford és az egyetem közös kutatómunkáját is felügyeli.

A Ford hosszú ideje tölt be vezető szerepet a technológia terén

A Ford 2013-ban a Michigan Egyetemmel és a State Farm Insurance vállalattal közösen mutatta be a Fusion Hybrid Önállóan Működő Kísérleti Járművet, amelynek célja, hogy fejlett érzékelő technológiái már a Ford következő modellgenerációiban megjelenhessenek. A Ford idén bejelentette, hogy az önállóan működő járműtechnológia fejlesztése új szakaszba lépett, és megkezdődött a részletes tervezés időszaka. A szakemberek feladata immár a gyártásra kész érzékelő és számítástechnikai technológiák megalkotása, miközben folytatódik a tesztelés és az algoritmusok finomhangolása.

A Ford ma már négy amerikai járműszegmensben is széles választékkal rendelkezik a részben önálló működésre képes járműrendszerekből; az F-150 a nagyméretű pickupok osztályában, az Edge és az Explorer a közepes méretű SUV-kategóriában, a Fusion a középkategóriában, a Taurus pedig a nagyautók szegmensében kínál jól bevált vezetősegítő technológiákat.

A Ford önállóan működő autóinak tesztje nemcsak az Mcity-ben és a közutakon folyik, hanem a vállalat járműfejlesztő létesítményeiben, a michigani Dearbornban és Romeoban is.

A Fusion Hybrid Önállóan Működő Kísérleti Jármű próbaútja itt tekinthető meg. 

(forrás: Ford/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés