hirdetés
hirdetés

Sokkal olcsóbb lesz EV üzemeltetés

A benzines autók forgalmazásának vége 2035-re vàrható az Európai Unióban. Ezt a célt tűzte ki az Európai Bizottság. Ennek elérése érdekében az elektromos autók esetében az iparnak és kereskedelemnek is jelentős ugrásra van szüksége.

hirdetés

Jelenleg egy belső égésű motorral szerelt autót 20-30 százalékkal olcsóbban lehet megvásárolni, mint egy ezzel egyenértékű 100 százalékban elektromos modellt. De a fogyasztó választása során más tényezőket is figyelembe vehet.

„Az elektromos autó másik előnye az adórendszer. Gyakorlatilag minden európai országban az elektromos autók adóelőnyhöz jutnak, nagyon alacsony vagy nulla százalékos adókkal, vagy vásárolhatnak a vevők bónuszokat, amelyek bizonyos európai országokban már elérhetők. És végül előnye, hogy az elektromos autó, legalábbis a motor szempontjából, sokkal egyszerűbb, sokkal kevesebb alkatrésszel működik, szinte nincs súrlódás, mert mágneses térrel működik. Ez korlátozza a meghibásodás kockázatát, sokkal kevesebb karbantartásra van szükség és ezért hosszabb az élettartama. Tehát a karbantartási költségeket és a javítási költségeket tekintve az autó élettartama szempontjából nagy előnyt könyvelhetünk el" – mondta Olivier Duquesne, a Monitor Automobile újságírója.

Egy elektromos autó átlagosan 5 eurót fogyaszt 100 kilométerenként, egy azonos dízel modell esetében a fogyasztás 10,5 euró.

A másik kihívás a sikeres átmenet során az újratöltő állomások telepítése. Németország, Franciaország és Hollandia a legjobban felszerelt tagállamok. Belgiumban a brüsszeli régió hatalmas felzárkózási tervbe kezdett. „Többszintű stratégiánk van arra, hogy 2035-ig akár 11 ezer töltőállomást telepítsünk. 11 ezer töltőállomás, 22 ezer töltési pontot jelent, mert állomásonként két töltési pont van. Ez fokozatosan zajlik, egyszerűsítjük az adminisztrációt és a várost négy nagy részre is felosztjuk, amelyeket piaci alapon után olyan motivált magánüzemeltetőknek ítélünk oda, akik vállalni akarják azt, hogy beszerelik ezeket az elektromos töltőállomásokat" – magyarázta az Euronewsnak Alain Maron, belga éghajlat-változási, környezetvédelmi és energiaügyi miniszter.

Ha az autó- és elektromos fejlesztések ugyanazon a pályán haladnak, a hagyományos és elektromos autók ára közötti egyensúly 2030-ra érhető el.

(forrás: Euronews)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés