hirdetés
hirdetés

EV vs FCEV

Segítséget kap a Nikola a Teslával való rivalizálásban

A Nikola elektromos járműipari vállalat és a General Motors autóipari óriás között újonnan létrejött szövetség erőt adhat a Nikolának a Teslával való rivalizálásban.

hirdetés

Nikola és a Tesla számos témában rivalizálnak és vitáznak, Nikola hidrogén-üzemanyagcelláiról, a Tesla Semi teherautó tervezéséről és persze elektromos pickupjaikról, a Cybertruckról és a Badgerről. Már az a tény, hogy mindketten Nikola Tesláról elnevezett elektromos járműgyártók, alapvető ok lehet arra, hogy a vállalatok folyamatosan konfliktusban legyenek. Nikola a Teslát beperelte szabadalmi jogsértés miatt, 2 milliárd dollárért, azzal vádolja Musk cégét, hogy a Semi teherautójuk túlságosan hasonlít a Nikola Onera. A két évvel ezelőtt indított per a mai napig tart. Közben a rajongók azon vitatkoznak, hogy a Tesla Cybertruck vagy a Nikola Badger jobb-e.

A Nikola Motors hidrogén üzemanyagcellás technológiáját népszerűsíti, mondván, hogy ez forradalmasítja az amerikai kamionipart. Musk persze sarkos véleményt fogalmaz meg és kiáll amellett, hogy a tisztán elektromos akkumulátor a nyerő. Twitterén egy kis szójátékkal fejezte ki a véleményét: „fuel cells = fool sells". 

Musk Twitteren osztotta Nikolát és a hidrogén-üzemanyag cellát
Musk Twitteren osztotta Nikolát és a hidrogén-üzemanyag cellát

Mindeközben a Nikola megállapodott a GM-mel, hogy egyesítik erejüket: szeptember 8-án a General Motors bejelentette, hogy partnerséget kezd a Nikola Motor Company-val, a közös céljuk, hogy a Nikola Badger, hidrogén üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV) piacra dobása minél előbb megtörténjen. General Motors (GM) Nikolával kötött szerződésének bejelentésével a hidrogén üzemanyagcellás meghajtású kisteherautó egy lépéssel közelebb került a piacra dobáshoz. Az egyezmény szerint a GM megvásárolta Nikola részvényeinek 11 százalékát, mintegy 2 milliárd dollár értékben. Cserébe a GM gondoskodik a Badger pickup gyártási folyamatairól, és a jövőben más modellek létrehozásában is részt vesz – Nikola Tre, Nikola One , Nikola Two és NZT modellekében –, mérnöki munkával és gyártástámogatással.

Nikola Badger – Forrás: Nikola Motors
Nikola Badger – Forrás: Nikola Motors

A GM arra számít, hogy a Nikolával való stratégiai partnerségük elősegíti a General Motors vadonatúj Ultium akkumulátor- és Hydrotec üzemanyagcellás rendszereinek szélesebb körben való elterjesztését, ami valószínűsíthető, hiszen a Nikolának máris újabb tervei vannak olyan járművekre, amelyek hidrogén üzemanyagcellás technológiát használnak majd. A Nikola azon túl is nyer, hogy piacra léphet, a vállalat azt prognosztizálja, hogy 10 év alatt több mint 4 milliárd dollár megtakarítást tesz lehetővé számára a partnerség, az akkumulátorok és hajtásláncok költségei tekintetében és több mint egymilliárd dollár megtakarítást érhetnek el a mérnöki és validációs költségek terén. A Nikolával való kooperáció híre máris jót tett a befektetői bizalomnak, így a GM részvényeinek értéke szeptember 8-án délután 10 százalékkal, 32 dollár fölé nőtt. A Nikola részvényeinek árfolyama a bejelentés hatására 48 százalékkal, 52,94 dollárra emelkedett.

A GM közvetve már nem először tör borsot Musk orra alá, májusban mutatták be az elektromos motorral újjraélesztett Hummert, ami egyértelműen a Tesla Cybertruck közönségét célozta meg. 

Trapp Henci
a szerző cikkei

(forrás: GM)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés