hirdetés
hirdetés

Zöld technológia

Portugáliában is hidrogén üzemanyagcellás buszok járnak 2020-tól

Elkészült a portugál buszgyártó CaetanoBus hidrogén üzemanyagcellás városi autóbuszának prototípusa,  melyet 2020-tól gyártanak majd sorozatban Portugáliában. A kevesebb mint 9 perc alatt feltölthető új hidrogén üzemanyagcellás CaetanoBus hatótávja 400 km lesz.

hirdetés

A Toyota és a CaetanoBus fejlesztő csapatai 2018 óta dolgoznak az új hidrogén üzemanyagcellás busz fejlesztésén. A mérnökök megfeszített munkájának és kiváló műszaki képességeinek köszönhetően bebizonyosodott, hogy a Toyota üzemanyagcellás technológiája nem csak a Mirai személyautóban használható, így ez a busz újabb lépést jelent a hidrogénalapú közlekedés irányába. A Toyota leszállította és beépítette első üzemanyagcella-egységét a CaetanoBus SA új városi buszába. A H2.City Gold elnevezésű autóbusz világpremierje a Brüsszelben ma nyíló Busworld 2019 kiállításon lesz. Ez az első konkrét lépése annak a 2018 szeptemberében bejelentett együttműködésnek, melynek keretében a Toyota, valamint a vezető portugál autóbusz-fejlesztő és gyártó vállalat, a CaetanoBus SA, hidrogén üzemanyagcellás buszokat fog gyártani.

Az egység a busz tetején helyezkedik el, és öt, egymással összekötött, 37,5 kg összkapacitású hidrogéntartályt foglal magában – így a busz hatótávolsága akár 400 km is lehet. 350 bar nyomásúra sűrített, nagy nyomású hidrogénnel akár 9 perc alatt is feltankolható a jármű, ami kizárólag vízgőzt bocsát ki. Ezzel a megoldással a városi buszok üzemeltetői egy zéró károsanyag-kibocsátású technológiát használhatnak úgy, hogy nem kell kompromisszumot kötniük a hosszú töltési idő vagy a magas önsúly miatt. 2020 közepére tervezett kereskedelmi forgalomba kerülése előtt a kísérleti busz több európai városban is próbaüzembe kezd az elkövetkezendő hónapokban. „Ez a projekt lehetőséget nyújt a városok számára, hogy újragondolják jövőbeni közlekedésüket, és javítsák lakóik életkörülményeit” – mondta José Ramos, a Salvador Caetano Indústria elnöke.

A Toyota a 2050 Környezetvédelmi Kihívásban fogalmazta meg a szénmentes társadalom vízióját. Ennek megfelelően a Toyota nemcsak személyautókban szorgalmazza a hidrogén üzemanyagcellás technológia használatát, hanem teherautókban, kishaszonjárművekben, villástargoncákban és autóbuszokban is.

(forrás: GyártásTrend/Toyota)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés