hirdetés
hirdetés

Milliós számok a hazai autógyártásban

Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit, a szentgotthárdi motorgyárban pedig a tízmilliomodik motort.

hirdetés

A koronavírus-járvány okozta leállást követően újból teljes gőzzel termelnek a hazai gyártóvállalatok, amelyek közül ma kettő adott ki közleményt, miszerint a Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit, a szentgotthárdi motorgyárban pedig a tízmilliomodik motort.

Az Opel Szentgotthárdnál jelenleg a PSA csoport egyik legjelentősebb benzines motorját gyártják, évi 350 ezer darab kapacitással - áll a közleményen. A tájékoztatás szerint a tízmilliomodik motor egy háromhengeres turbó benzines, a PureTech családból. Hozzáfűzték: a vírushelyzet okozta leállást követően a szentgotthárdi motorgyár május 13 óta újból termel, három műszakban, teljes kapacitással zajlik a gyártás. Az Opel Szentgotthárd március 23-án állította le a termelést a koronavírus-járvány miatt, amelyet május 13-tól indítottak fokozatosan újra.

Háromhengeres  Pure Tech turbómotor
Háromhengeres Pure Tech turbómotor

A háromhengeres, benzines turbómotor gyártását 2020-ban kezdték el a gyárban, az 1,2 literes motor 100 és 130 lóerős kivitelben készül. Kaszás Zoltán tavaly decemberben azt mondta, hogy az elmúlt évek csökkenése után 2020-ban már jó eséllyel ismét növekedhet a gyár termelése. Idén még párhuzamosan folyik egyéb motorok gyártása is, egyre csökkenő volumenben. Míg 2016-ban még 629 ezer, 2017-ben 486 ezer, 2018-ban pedig valamivel kevesebb mint 313 ezer motor készült Szentgotthárdon. A nyilvánosan elérhető céginformációk szerint tavaly a nettó árbevétel 35 milliárd forint fölött volt, az üzemi tevékenység eredménye kétszeresére, 1,5 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény pedig több mint duplájára, 1,4 milliárd forintra emelkedett.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében elkészült a 3,5 milliomodik gépkocsi, egy hibrid meghajtású Vitara modell. Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint az esztergomi autógyár a cég harmadik legnagyobb üzeme Japán és India után. Termelésének közel 30 éve alatt Vitarából készült a legtöbb, ezt követi az SX4, majd a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift. A hazai értékesítésen túl a vállalat a 2019-ben a legyártott közel 180 ezer járművel 123 országot szolgált ki. Az itt készült járművek megtalálhatók a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu útjain is.

48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara
48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara

Az indulás évében, 1992-ben 1000 gépjárművet gyártott a vállalat, ma pedig naponta két műszakban hozzávetőlegesen 700 autó gördül le átlagosan a gyártósorról. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű az esztergomi üzemben. Tavaly december óta a vállalat kizárólag új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az uniós piacra. A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá. A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére. A Magyar Suzuki 2019-ben 185 002 esztergomi gyártású járművet értékesített 123 országban. A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt.

(forrás: MTI/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés