hirdetés
hirdetés

Dízelmotorok

Megoldható a nitrogénoxid-kibocsátás problémája

A Bosch új dízeltechnológiája már ma kilométerenként 13 milligrammos kibocsátási rekordmutatót tesz lehetővé.

hirdetés

„A dízelnek igenis van jövője” – összegezte Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke a dízeltechnikában elért meghatározó áttörést. Az európai előírások az RDE-konform, kombinált városi, országúti és autópályamérés során 2017 óta kilométerenként legfeljebb 168, 2020-tól pedig maximum 120 milligramm nitrogénoxid kibocsátását engedélyezik az új személygépjárművek számára. A Bosch új dízeltechnológiája már ma kilométerenként 13 milligrammos rekordmutatót tesz lehetővé az előírás szerinti RDE-mérés során. Ez körülbelül a 2020 után engedélyezett nitrogénoxid-kibocsátási határérték tizede. Az eredményeket a befecskendezési technika, egy új fejlesztésű levegőrendszer és az intelligens hőmenedzsment átgondolt kombinációja tette lehetővé. A megoldás különlegessége a már rendelkezésre álló technikát fejlesztették tovább, így nem volt szükség újabb, költségnövelő komponensekre, valamint a megoldás szinte azonnal hozzáférhető. A Bosch mesterséges intelligenciával kívánja folytatni a fejlődést, újabb lépéssel jutva közelebb alapvető célkitűzéséhez, vagyis a környezeti levegőt a szén-dioxid-kibocsátástól eltekintve már alig terhelő belső égésű motorokhoz.

A rendelkezésre álló technikát fejlesztették tovább, a megoldás szinte azonnal hozzáférhető (forrás: Bosch)
A rendelkezésre álló technikát fejlesztették tovább, a megoldás szinte azonnal hozzáférhető (forrás: Bosch)

(forrás: Bosch/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés