hirdetés
hirdetés

Nemzetközi együttműködést javasolnak

Japán autógyártók – együtt az e-mobilitás fejlesztéséért

Újabb öt japán autógyártó csatlakozott a következő generációs személyszállítási és fuvarozási szolgáltatásokat fejlesztő partnerséghez, amit a Toyota hozott létre egy telekommunikációs céggel karöltve. 

hirdetés

Újabb öt japán autógyártó csatlakozott az önvezető autók, a mesterséges intelligencia és a robotika területén egyaránt vezető fejlesztőnek számító Toyota és egy telekommunikációs óriás vezetésével létrehozott, következő generációs személyszállítási és fuvarozási szolgáltatásokat fejlesztő partnerséghez, így az ország autóiparának nagyobb része már felsorakozott a kezdeményezés mögött.

A Daihatsu, a Subaru, a Mazda, a Suzuki és az Isuzu egyaránt befektet a Monet Technologies nevű vegyesvállalatba, amelyet a Toyota és a SoftBank 2018-ban hoztak létre. A Monet célja olyan szolgáltatások nyújtása, mint például az önvezető járművekkel végzett, igény szerinti fuvarok szervezése Japánban. A Daihatsu – amely a Toyota tulajdona –, a Subaru és a Mazda az elektromos meghajtások területén is stratégiai együttműködést folytat (a Toyotának egyébként az utóbbi két autógyártó válallatban is van részesedése). 

Toyota Lexus önvezető autója
Toyota Lexus önvezető autója

Dacára a hagyományos autók terén tovább folyó rivalizálásnak, a japán autógyártók egyesítik erőiket a mobilitási szolgáltatásokhoz szükséges adatok begyűjtése és elemzése érdekében, miután a Monet felszólította a japán autógyártókat: csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Az új tagok is százalékos részesedést kapnak a Monet-ban, így a vállalkozásban a már korábban jelen lévő három autógyártóval együtt ők képviselik a japán piacon évente értékesített új járművek háromnegyedét.

Már csupán a Nissan és a Mitsubishi azok a japán autógyártók, amelyek még nem csatlakoztak ehhez a konzorciumhoz.

Az önvezető autók átformálják az autóipart

Az összekapcsolt, önvezető, megosztva használt és elektromos járművek – gyűjtőnevükön CASE (connected autonomous shared electric) járművek – megjelenése átformálja az autóipart. Különösen az önvezető rendszerek megjelenése teszi szükségessé a hatalmas adattömegek gyűjtését és elemzését, ezért a technológiai óriáscégek lendületes lépésekkel terjeszkednek ezen a területen. A Google önvezető autózást fejlesztő leányvállalata, a Waymo 2018 végéig olyan mennyiségű utazásról gyűjtött be közúti adatokat, ahány kilométer megtételével négyszázszor lehetne megkerülni a Földet. A Toyota becslése szerint ugyanakkor egymilliárd tesztkilométer megtétele szükséges ahhoz, hogy az önvezető autók minden esetben biztonságosabban közlekedjenek az emberi sofőröknél – ez az adat pedig önmagában jól mutatja, miért van szükség a Monethez hasonló együttműködésekre és a tesztadatok megosztására az autógyártók között. A Monet első lépésben a japán piacon tervezi elindítani szolgáltatásait, de később más ázsiai, illetve külföldi piacon is meg akar jelenni.

Toyota Corolla aktív biztonsági rendszer
Toyota Corolla aktív biztonsági rendszer

Az autóipar a fintech szektor versenye

Fontos, hogy nem csupán a japán, hanem a világ többi autógyártója előtt is nyitott a konzorciumhoz történő csatlakozás lehetősége – ezzel még több adat állna rendelkezésre az IT-cégekkel szembeni hatékony versenyhez. A fintech szektor óriásai, az Apple, a Google és az Amazon ugyanis szintén rendelkezik önvezető autós részleggel, velük az autógyártók csupán együtt tudják felvenni a versenyt. A PwC becslése azt mutatja, hogy az igény szerint megosztva használható járművek piaca 2030-ra eléri az 1,4 billió dolláros nagyságot – még ha csupán az USA, az EU, és Kína piacaival számolunk is.

Iparágon átívelő együttműködések

Annak érdekében, hogy a CASE széles körben elterjessze autóit mérsékelt költségszint mellett, a Toyota a továbbiakban is fokozza együttműködését más cégekkel. A vállalat, az Uber, az Amazon és más piaci szereplők közösen dolgoznak az e-Palette kifejlesztésén, amely egy fuvarmegosztásra alkalmas és mobilboltként egyaránt használható jármű lesz. Emellett a Toyota 2017-ben a Mazdával és az autóipari alkatrészeket gyártó Densóval is alapított egy vegyesvállalatot, amely elektromos járművekhez használható, alapvető strukturális technológiák fejlesztésén dolgozik. Ez a cég azóta már kilenc vállalatot összefogó konzorciummá vált, a részvényesek között a Subaruval, a Daihatsuval, a Suzukival és a Hinóval, amelyek mind tudásukkal, mind pedig egyéb erőforrásaikkal járulnak hozzá a tevékenységhez. E konzorcium tagjai közül csaknem mind csatlakozik Monet-hez is.

(forrás: GyártásTrend/Toyota)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés