hirdetés
hirdetés

Elektromobilitás

Itt vannak az elektromosan is villámgyors Porschék

A Taycan modellek megjelenése valószínűleg jót fog tenni az árammal hajtott járművek presztízsének.

hirdetés

A Porsche még 2015-ben felkészített mindenkit, hogy az évtized végére négyajtós, elektromos szuperautót fog bevezetni a piacra. A cég nem a levegőbe beszélt, és egy interkontinentális felhajtás keretében egyidejűleg Németországban, az amerikai-kanadai határon és Kínában bemutatta Taycan nevű modelljét. A gyártó egyelőre a “termékvonal” Turbo és a Turbo S nevű típusairól rántotta le a leplet.

A Taycan Turbo S első és a hátsó tengelyét két külön elektromos motor mozgatja, vagyis összkerékmeghajtású. A járműből az ún. “overboost” módban akár 761 lőerőt is ki lehet csikarni. A maximális nyomatéka 1050 Nm. A 2,295 tonnás négykerekű hátsó hajtóműve kétsebességes, amelyből az egyik a gyorsítást, a másik pedig az egyenletes tempó megtartását támogatja. Állóhelyzetből a Turbo S 100 kilométer per órás sebességre 2,8 másodperc alatt tud felkapaszkodni. 200 kilométer per órás tempót 9,8 másodperc alatt áll módjában elérni. A végsebessége (S-telen párjához hasonlóan) 260 kilométer per óra.

Porsche Taycan (Forrás: Porsche)
Porsche Taycan (Forrás: Porsche)

Jóllehet, a sima Turbo változat szerényebb kvalitásokkal rendelkezik, azért így sincs miért szégyenkeznie; Overboost módban például akár a 670 lóerő leadása sem abszurd elvárás tőle. A kistestvér a 100 kilométer per órás sebességet 3,2 másodperc alatt tudja elérni a tökéletes mozdulatlanságból.

A 93 kilowattórás akkumulátor a Taycanok aljában húzódik meg, és egy feltöltéssel a Turbo S számára legfeljebb 412 kilométeres, a sima Turbo számára pedig maximum 450 kilométeres hatótávra elegendő szuszt tud biztosítani.

Az új modelleket egy 800 voltos szisztéma működteti, ami hosszabb távon is fölöttébb terhelhetővé teszi őket. A jövevények akkuját a megfelelő infrastruktúra megléte esetén rendkívül gyorsan fel lehet tölteni. Egy 270 kilowattos forrásból például már 5 perc alatt magukba tudják szívni a 100 kilométeres távra elegendő energiát. 5 százalékos telitettségről 80 százalékosra 22,5 perc alatt feltáplálni az elemüket.

A Taycan Turbo németországi ára 152 000, a Turbo S-é pedig 185 000 euróról indul, és idővel állítólag a magyar piacra is be fognak gurulni.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: New Atlas)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés