hirdetés
hirdetés

Autóipar

Itt a Golf 8

A wolfsburgi gyárban nem kevesebb mint 8400 alkalmazott dolgozik kizárólag az új Golf modell elkészítésén, amely több mint 2700 egyedi alkatrészből áll. 

hirdetés

"Az új Golf sokkal összetettebb, mint elődje. Ennek ellenére a wolfsburgi csapat képes volt körülbelül egy órával csökkenteni az egy járműre eső átlagos gyártási időt" – mondja Andreas Tostmann, a Volkswagen gyártásért felelős igazgatósági tagja. Az új golf gyártása Wolfsburgban már nyáron kezdődött és jelenleg az úgynevezett "felfutási szakaszban" van. A Golf 8 ezen a héten kerül bemutatásra a nagyközönség számára. Az első járműveket december elején szállítják a német és az osztrák márkakereskedésekbe. A Volkswagen sikeres modelljének nyolcadik generációja új szabványokat állít fel – a gyártásban is. Mióta 1974-ben bevezették az első generációt, világszerte több mint 35 millió Golf-modellt gyártottak különféle verziókban.

2300 robottal gyártott autó

A Golf 8 több mint 2700 különálló alkatrészből áll. A kész járműben összesen 962 vezetékrendszer van felszerelve, 1340 méternyi kábellel. Ez majdnem 100 méterrel több kábelt és 31 további vezetékrendszert tartalmaz, mint a Golf 7. A gyár elhagyásáig az acéllemezeknek a gyárba történő szállításától kezdve a Golf 69 kilométert fut a gyártósoron. A Volkswagen összesen körülbelül 2300 robotot használ a Golf 8 gyártásához, ezeknek körülbelül 16 százalékát újonnan integrálta a gyártási területbe, vagy a régi robotokat váltotta fel.

Egy alkalmazott ellenőrzi az autó oldalán lévő felületet
Egy alkalmazott ellenőrzi az autó oldalán lévő felületet

Az elődjéhez hasonlóan a Golf 8 moduláris keresztmotoros építőkészletre épül (MQB: Modularer Querbaukasten), de 50 kilóval könnyebb lett, mint az elődje. A jelenlegi motorkínálat frissített verziói kerülnek bele három- és négyhengeresek formájában, de lesz egy olyan Golf GTE Plug-in hibrid, amely 4,7 liter/100 km átlagfogyasztást prognosztizál. Ami a kényelmi, technológiai újdonság lesz, a teljesen önálló parkolás, valamint egy intelligens digitális kulcs, amelynek megtaníthatók a vezetői profilok. Ennek eredményeként a meglévő építőkészlet 80 százalékát továbbra is fel lehet használni karosszériaépítésben, mivel a padlólemez majdnem a végtelenségig variálható. A karosszériaépítésnél az önvezető szállítási rendszerek új, teljesen automatizált generációja gyorsabb anyagellátást biztosít a karosszéria lemezekből. A 23 szállítórobot a hatékony gyári folyamatokban már nélkülözhetetlen, összesen 7 százalékkal növelik a karosszéria logisztika termelékenységét. A jármű első üzembe helyezése előtt az összes működéshez szükséges adatot WLAN kapcsolaton keresztül teljesen automatikusan feltöltenek. „A Golf 8-mal a Wolfsburgi csapat megmutatta tudását. Összességében a gyártási folyamatok hatékonyabbak lettek”– mondja Andreas Tostmann, a termelésért felelős igazgatósági tag.

Volkswagen Golf 8
Volkswagen Golf 8

(forrás: Volkswagen/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés