hirdetés
hirdetés

Önvezető technológia

Evolúciós mérföldkő a Waymónál

Egyszerűbb kialakítása miatt a cég ötödik generációs szenzorrendszere olcsóbb, és így az önvezető autók nagyobb léptékű gyártását is megkönnyítheti.

hirdetés

A Waymo Driver nevű „garnitúra” részét képező 360 Lidar rendszer madártávlati képet kínál a kocsit körülvevő járművekről és gyalogosokról, és így az autó számára fontos támogatást nyújt a városi manőverezéshez. A 360 Lidar észleli, ha a városban egy háztömbbel arrébb egy kocsi ajtaja kinyílik, illetve az autópályán több száz méterről kiszúrja az aszfalton heverő, közlekedésbiztonsági szempontból veszélyes hulladékokat. Az új érzékelőcsomaggal felszerelt járművek oldalán négy további Lidar is helyet kap, amelyek megkönnyítik a szűk réseken történő áthaladást, illetve lefedik a dombos terepen esetlegesen kialakuló holttereket.

Forrás: Waymo

Mind ezen felül nagy hatótávolságú kamerák és egy 360 látórendszer (360 vision system) több mint 500 méter távolságból detektálja a gyalogosokat és a stoptáblákat. Egy külön látórendszer segíti az oldalsó Lidarok működését, méghozzá azért, hogy a Waymo Driver még pontosabb rálátással rendelkezzen a kocsihoz közel eső objektumokra. A perifériás látórendszerrel a Waymo Driver akár a kocsi előtt vánszorgó kamionok elé is be tud kukucskálni, és így fel tudja mérni, hogy az adott pillanatban biztonságos-e megelőzni a járművet.

Végezetül egy, a maga nemében egyedülálló radarrendszer közvetítésével az autó az elődökénél állítólag sokkal részletesebb képet kap a környezetéről.

Az előző generációnál egyszerűbb kialakítás és gyártási folyamat az ötödik generációs rendszer ipari léptékű előállítását jelentősen megkönnyítheti. A szenzorkészletet első körben a Jaguár I-PACE típusú modelljeire szerelték fel, de a platformok köre a továbbiakban még bővülhet.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: ITS International)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés