hirdetés
hirdetés

Autonóm közlekedés

Elindult az első önvezető buszjárat New Yorkban

Az Optimus Ride önjáró autókat gyártó cég a napokban debütált az első autonóm buszjárattal New Yorkban.

hirdetés

Augusztus 6-án, kedden tartottak nyilvános járatbemutatót a Brooklyn Navy Yard területén, amely egy 300 hektáros ipari komplexum Brooklyn északnyugati részén, New York Cityben. Kezdetben itt közlekednek ezek a járművek, emellett számos kontrollált helyszínen is megkezdték működésüket az Optimus Ride járművei az Egyesült Államokban, többek között Bostonban, Virginiában, Kaliforniában és Massachusettsben.
A Brooklyn Navy Yard (a 60-as évekig haditengerészeti ipari komplexumként működő terület, most innovatív vállalkozásoknak ad otthont) körülbelül 400 vállalkozása 10 ezer dolgozónak ad ezen a telephelyen munkát, így tökéletes környezetet biztosít az önvezető buszok bevezetéséhez. 

Optimus Ride önvezető kisbusz
Optimus Ride önvezető kisbusz

A héten elindult járat több ezer ingázó dolgozót szállít a kompkikötőtől a Flushing Avenue-n át az ipari komplexum kapujáig. A Optimus Ride kisbuszok a valódi multimodális ingázás létfontosságú eszközei, amelyeket az utolsó egy mérföldes szakasz megtételére alkalmaznak.   

A sűrű városi területeken a kereskedelmi szempontból életképes, teljesen autonóm robotaxi szolgáltatás, amilyen az Optimus Ride is, még mindig túl messze van a valóságtól, de Dr. Ryan Chin, az Optimus Ride vezérigazgatója elmondta, hogy megoldásuk nem csak biztonságos és hatékony szállítási eszköz, de egy strukturált környezetben az autonóm járművek megoldhatják a közlekedési problémákat. Ráadásul a rendszerük több ezer ember számára hozzáférést biztosít az autonóm járművekhez, hozzájárulva ezzel az új technológia elfogadásához és a önvezető autózás felé mutatott bizalom növeléséhez – ez pedig elősegíti az iparág általános fejlődését. 

Ruijie He helyettes-vezetőmérnök elmagyarázta, hogy a járművek miként érzékelik és elemzik a környezetüket, hogyan kombinálják a vizuális felvételeket és a LIDAR-t (lézerradar) egyetlen adatfolyamba, hogy részletesebb és nagyobb felbontású képet kapjanak a járművek környezetéből. A szélsőséges esetekről is beszélt, az olyan kiszámíthatatlan eseményekről, mint például a piros lámpán áthajtó sofőr, vagy arról a szórakozott riporterről, aki az úttestre sétált a bemutató alatt. "Az emberek könnyen alkalmazkodnak a kis közlekedési meglepetésekhez, de egy speciális szabályok betartására beprogramozott számítógépnek ez nehezebb."

Trapp Henci
a szerző cikkei

(forrás: Optimus Ride)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés