hirdetés
hirdetés

Hibrid

Elektromos hajtáslánc-technológia

Az azonnali, elektromos autóhoz hasonló gázreakció hihetetlenül nagy nyomatékérzetet nyújt és a legjobb gyorsulást biztosítja minden sebességnél. A legújabb Nissan Qashqai a dinamikus vezetési élmény és az üzemanyag-takarékos hajtásláncok kompromisszumot nem ismerő kombinációját kínálja.

hirdetés

Annak érdekében, hogy elősegítse a Nissan azon céljának elérését, hogy 2024-re az Európában értékesített gépkocsijainak 50 százaléka elektromos legyen, az új Nissan Qashqai nemcsak a mild-hibrid technológiával ellátott 1.3 DiG-T benzinmotorral lesz rendelhető, hanem az e-POWER technologiával is, ami a Nissan innovatív és díjnyertes hajtásláncának európai bemutatkozását is jelenti, amely a cég úttörő Nissan LEAF elektromos modelljének hajtásláncán alapul.

Két- és négykerékhajtású változataival, 6 sebességes kézi kapcsolású vagy az új, Xtronic CVT váltóival és az e-POWER tisztán elektromos meghajtásával, a legújabb Qashqai hajtáslánc-változatai hatékonyabb gépkocsikat, ugyanakkor az élvezetes vezetési élményt biztosítanak. „Az elektromos gépkocsik a legmagasabb szinten kielégítik a vezetési élmény igényét, hiszen azonnal rendelkezésre áll a maximális forgató nyomaték és tökéletesen fokozatmentes a gyorsulás is. A 100 százalékban elektromotoros meghajtással az e-POWER-rel az új, villanyosított Qashqainál, az ügyfelek élvezhetik az elektromos meghajtás előnyeit, tekintet nélkül a hatótávolságra vagy a töltési infrastruktúra elérhetőségére,” – mondta Marco Fioravanti, a Nissan Automotive Europe termék-tervezési alelnöke.

Az új Qashqaihoz rendelhető 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System/Fejlett lítium-ion akkumulátorrendszer) mild-hibrid rendszer egy kedvezőbb árú hibrid technológia, amely nyomaték-rásegítést, kiterjesztett állóhelyzeti lekapcsolást, gyors újraindítást és szabadon gördüléskor motorleállítást, "vitorlázást” kínál (csak CVT esetén), egyaránt javítva az üzemanyag-takarékosságot és a CO2-kibocsátást (-4g/km).

Lassításkor energiát nyer vissza, amit a lítium-ion akkumulátorban tárol. Ezt a visszatöltött energiát az állóhelyzeti és gördüléskori motorleállítás /"vitorlázás” illetve nyomatéknövelés célokra használja fel.

Megálláshoz guruláskor (18 km/óra sebesség alatt) és fékezéskor a motor leáll és a tárolt energia látja el a gépkocsi elektromos berendezéseit árammal. Ez lehetővé teszi a motor hosszabb leállítását és ennek eredményeként csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Gyorsításkor (20 és 110 km/óra között) a lítium-ion akkumulátorban tárolt energia lehetővé teszi a motor támogatását +6 Nm forgatónyomatékkal, legfeljebb 20 másodpercig. Ez segít csökkenteni a motorral szemben támasztott nyomatékigényt és csökkenti a fogyasztást.

Az ALiS a Qashqaiban 2018-ban bevezetett, megbízható 1.3 DiG-T benzinmotorhoz kapcsolódik. A motort az új Qashqaihoz 50 újonnan tervezett alkatrésszel fejlesztették tovább, elérve, hogy teljes mértékben megfeleljen az EURO6-D szabvány előírásainak.

A turbófeltöltő mostantól elektromosan vezérelt wastegate szeleppel rendelkezik a gyorsabb reakció érdekében; számos alkatrész súrlódását csökkentették a CO2-kibocsátás csökkentéséhez; a benzin-részecskeszűrő új bevonatot kapott és padló alatti katalizátorral rendelkezik. Az 1.3 literes, 12V ALiS benzinmotor két teljesítménnyel rendelhető – 140 és 160 LE – vagy hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval, vagy az új Xtronic CVT sebességváltóval (ez utóbbi csak a 160 LE-s változatban). A motor legnagyobb teljesítménye 5500 fordulat/percnél érkezik meg, a 270 Nm legnagyobb forgatónyomaték pedig a kényelmes, 1750 fordulat /percnél a 160 LE-s CVT és manuális sebességváltós változatoknál.
A kézi kapcsolású változatoknál a sebességváltó is tovább lett fejlesztve a gyorsabb, közvetlenebb és sportosabb kapcsolás érzete érdekében. Az Xtronic CVT sebességváltó új generációja jobb üzemanyag-takarékosságot és gyorsulás-érzetet biztosít, köszönhetően a fejlesztéseknek, közöttük a kettős olajszivattyú-rendszernek, amely egy új elektromos olajszivattyúval van szerelve. Az új Qashqai CVT váltója egyesíti a két rendszer előnyeit, mely biztosítja a gördülékeny vezetést városban és mérsékelt gyorsításkor, kombinálva az erőteljes gyorsításkor a DCT-hez hasonló direkt és közvetlen d-step viselkedéssel.
Elsőkerék-hajtás mindkét, 140 és 160 LE-s változatban rendelkezésre áll, összkerékhajtás viszont csak a 160 LE-s CVT modelleknél lesz elérhető. Az új összkerékmeghajtás-vezérlő rendszer és meghajtás választó intuitívabb és intelligensebb, öt menetüzemmódjával – Standard, ECO, Sport, Snow and Off-Road – képes alkalmazkodni a külső körülményekhez. A kerék megcsúszása esetén az összkerékhajtás-rendszer reagálásának idejét az ötödére, kb. 0,2 másodpercre csökkentették.

e-POWER

Az új Qashqai a Nissan innovatív e‑POWER hajtásrendszerének első alkalmazását hozza el Európába. A kizárólag a Nissan által alkalmazott e-POWER rendszer, a vállalat Intelligent Mobility stratégiájának kulcselemeként, a villamosítás egyedülálló megközelítése, amely izgalmassá teszi a mindennapi közlekedést. Az új Qashqai e-POWER rendszere egy nagy teljesítményt leadni képes akkumulátorból és a kategóriában vezető, változó sűrítési arányú, 157 LE-s benzinmotort, generátort, invertert és a Nissan elektromos járműveiben találhatóhoz hasonló, 140 kW-os elektromotort tartalmazó hajtásláncból áll. Ez egy egyedülálló megoldás, amely az elektromos gépkocsikra jellemző, élvezetes, egyenletes gyorsulást biztosít, anélkül, hogy töltésre lenne szükség.

Az európai ügyfelek mindennapi tipikus közlekedési igényeinek kielégítésére az új Qashqaihoz jelentősen továbbfejlesztettük az e-POWER konfigurációt. A Note-ban - a Japánban az utóbbi években a legnagyobb számban eladott gépkocsiban – egy 1,2 literes benzinmotor tölti az akkumulátort, melynek összteljesítménye pedig 108 LE. Európa számára ezt 1,5-literes benzinmotorra módosítottuk, 140 kW (190LE) teljesítménnyel.

Az e-POWER egyedülálló abban, hogy a benzinmotort kizárólag az elektromos áram előállítására használja, míg a kerekeket egyedül az elektromotor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a benzinmotor mindig az optimális üzemi tartományában működhet, ami kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságot és alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez, egy hagyományos belsőégésű motorral összehasonlítva.

Az e-POWER változatok három üzemmóddal rendelkeznek: Standard, Sport és ECO. Standard üzemmódban a gépkocsi kitűnő gyorsulást biztosít, a gázpedálról lelépve pedig a visszatáplálás úgy van beállítva, hogy egy hagyományos benzinmotoros gépkocsi motorfékét szimulálja. Sport üzemmódban még erőteljesebb a gyorsulás, csökken a motorleállítás időtartama, különösen dinamikus vezetés esetén. ECO üzemmódban a gépkocsi üzemanyag-takarékos működésre kapcsol, optimalizálva az akkumulátor használatát és lehetővé téve a vezető számára a szabadon gördülést/"vitorlázást” a gazdaságos autózáshoz autópályán. Valamennyi üzemmódban választható egy kiegészítő B üzemmód, amely növeli a visszatáplálást, ha a vezető leveszi lábát a gázpedálról, még hatékonyabban lassítva a gépkocsit, a fékpedál használata nélkül.

(forrás: Nissan)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés