hirdetés
hirdetés

Az e-járművek energiát tudnak visszatáplálni a hálózatba

Az ABB-nek a DREEV-szoftvertechnológiájával kombinált megoldásával az e-járművek vezetői a többletenergiát vissza tudják tölteni a villamosenergia-hálózatba. 

hirdetés

Az villamos energia hálózatba történő visszatöltésével a vezetők járművenként akár havi 20 eurós bevételhez juthatnak, így a V2G-technológiával csökkenteni lehet a tulajdonlási költségeket, valamint tovább lehet erősíteni az e-járművek elfogadását és térnyerését. A kétirányú töltők további előnye, hogy segítenek kiegyenlíteni azokat az ingadozásokat, amelyek a megújuló energiaforrások, így például a nap- vagy szélenergiára támaszkodó áramtermelésben esetlegesen fellépnek. Ezt a kétirányú technológiát szállítja az ABB, a francia Vehicle-To-Grid (V2G) projekthez.

A V2G-t jelenleg kevés e-jármű támogatja, azonban a várakozások szerint öt év múlva ez lesz a domináns technológia. Mivel az előrejelzések szerint 2040-re már 559 millió e-jármű fut majd az utakon, és a világ járműállományának 33% elektromos hajtású lesz1, ezért e nagymérvű átalakulás támogatása érdekében a világ energetikai ökoszisztémáját is fejleszteni kell. Az ABB V2G a tervek szerint kulcsfontosságú szerepet játszik a vállalat további üzleti fejlődésében, és jól illeszkedik a vállalat portfóliójába is. Az elektromos járművek töltési technológiája terén kivívott vezető szerepe mellett az ABB fontos piaci szereplő a közműcégeknek nyújtott szolgáltatások terén is. A V2G jól ötvözi a cég e két technológiai területen meglévő kiemelkedő szaktudását, és konkrét választ kínál a hálózatüzemeltetők előtt álló energetikai kihívásokra is.

(forrás: ABB )
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés