hirdetés
hirdetés

Autonet Mobility Show

Az autógyártók rég a politika előtt járnak

A dízelautók jövőjéről, az elektromos hajtásrendszerek biztonságáról, sporttechnikáról, korszerű turbótechnológiáról szólt egyebek között az idei Autonet Mobility Show. A Hungexpón tartott eseményen szinte a teljes szegmens képviseltette magát.

hirdetés

A dízelgyártók nagyon komolyan vették a károsanyag-kibocsátás kérdését, és tavaly ősz óta ezek az Európában árusított motorok ugyanannyi, de inkább jóval kevesebb káros anyagot bocsátanak ki, mint benzines vetélytársaik, beleértve a sokat emlegetett nitrogén-oxidokat és koromrészecskéket is. Az eredményeket elsősorban égéstechnológiai fejlesztésekkel érték el. A gyártók ilyen értelemben tehát a politika és a média előtt járnak, hiszen ezek még mindig a kitiltásban és a botrány fenntartásában látják a megoldást. Mindezt viszont kizárólag emissziós alapon lehetne megvalósítani, vagyis jelen állás szerint sehogy. Érdemes alaposabban tanulmányozni az ezzel kapcsolatos tényeket a hírek mögött – hangzott el más információk mellett a Dízel Egyesületnek az Autonet Mobility Show keretein belül rendezett konferenciáján. Nem véletlen, hogy a dízeltesztpadok vezető brit gyártója, a Hartridge új eszközöket jelentett be, amelyek a következő években lesznek elérhetők.

A május 26-i rendezvényen hangzott el az is, hogy az elektromos autókra vonatkozó szabványok és szabályozások továbbra is hiányosak. Ha beáll a műhelybe egy zöld rendszámos autó, a szerelők például csak remélhetik, hogy a 400 voltos, egyenáramú (ez sok tekintetben veszélyesebb, mint a váltóáram) rendszer szigetelése hibátlan, és nem éri őket áramütést mondjuk futóműjavítás közben. A szabályozás itt is a technológia mögött jár. Minden gyártó igyekszik az autóit biztonságossá tenni, de számon kérhető, egységes szabvány még alig van.

Az Autonet Mobility Show keretein belül szakmai konferenciáját is rendeztek (forrás: Autonet)
Az Autonet Mobility Show keretein belül szakmai konferenciáját is rendeztek (forrás: Autonet)

Tovább emelte a rendezvény fényét Bári Gergely előadása. Nyolc évig volt Michelisz Norbert versenymérnöke a WTCC versenysorozatban, de a 2016-os szezonban Tiago Monteiróval dolgozott együtt a Honda gyári csapatánál. Öccsével, Bári Dáviddal és Michelisz Norberttel a sorozat versenytársának számító TCR Internationalben, ma már WTCR versenyben alapította meg a magyar M1RA csapatot. Bemutatta a magyar autonóm járműfejlesztést, a hagyományos, hibrid és elektromos hajtásláncok alkalmazását és műszaki érdekességeit a versenysportban.

A turbótechnológiáról szóló részben elhangzott, hogy a legismertebb, eddig a tuningtechnológiából ismert gyártó, a Garrett ma már eladásai 70 százalékát gyári beszállítóként realizálja. Feltöltői minden további nélkül elviselik a ma gyártott civil autókra jellemző mostoha bánásmódot, a repülőgépiparban is élen járó Honeywell mint új tulajdonos pedig egymás után viszi át az autóiparba a sugárhajtóműveknél már bevált szabadalmakat.

(forrás: Autonet/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés