hirdetés
hirdetés

Smart City

Automatizált térképalkotás – nagy lépés az autonóm közlekedésben

A Toyota önvezető technológiákkal kapcsolatos k+f tevékenységét összefogó fejlesztési központja, a TRI-AD (Toyota Research Institute-Advanced Development), befejezte tesztprojektjeit a közutakat ábrázoló, nagy felbontású (HD) térképezés területén: a Toyota mérnököknek sikerült fél méternél kisebb relatív pontosságot elérnie, ez a felbontás pedig már megfelel az önvezetéshez szükséges alkalmazás bevezetéséhez.

hirdetés

Legújabb tesztprojektjei során a Toyota önvezető technológiákért felelős fejlesztési központja, TRI-AD igazolta, hogy mindkét alábbi eljárás hatékonyan használható a HD-térképezésben:

  1. Önvezetést segítő térkép készítése hétköznapi járművek kameráiból érkező adatok, illetve műholdas felvételek felhasználásával anélkül, hogy olyan hagyományos adatgyűjtő eszközöket használnának, mint például a felmérő járművek.
  2. A TRI-AD Automatizált Térképalkotási Platform (AMP) nevű rendszeréből érkező járműadatok felhasználása más vállalatok platformjain, más formátumba történő konvertálás, illetve korrekciós algoritmusok alkalmazása révén.

Ezeknek az eredményeknek felhasználása révén a HD-térképek frissítései közti idő várhatóan lerövidíthető, az általuk lefedett terület pedig gyorsan bővíthető. Mindemellett a HD-térképek elkészítési és frissítési költsége is jelentősen csökkenthető lesz.

2019. április 25-e óta a Maxar Technologies (Maxar) – egy jónevű innovátor az “Earth Intelligence and Space Infrastructure” területén –, az NTT DATA Corporation (NTT DATA) – az első számú japán IT-szolgáltató – és a TRI-AD közösen dolgoztak azon az önvezető járműveknél alkalmazható tesztprojekten, ami a legnagyobb felbontású HD-térképek készítését célozta műholdas felvételek felhasználásával. Ez a projekt azt mutatja be, hogy immár lehetséges a szükséges térképadatokat automatikusan kinyerni elemzés, korrekció és olyan térképidegen pixelek által, mint az autók, az árnyékok és az épületek. A műholdas felvételeken látható kitakarások eltávolíthatók, így azok nem jelentenek többé akadályt. Huszonhárom tokiói kerületről, illetve hat másik világvárosról sikerült 25 centiméteres relatív pontosságú térképeket készíteni – ezek pedig igazoltan alkalmasak az önvezetés technikájának alkalmazásakor is.

A TRI-AD és a CARMERA Inc. (CARMERA) nevű, közúti adatfeldolgozó platform sikeresen teszteltek egy kamera alapú HD-térképezési kezdeményezést. A partnervállalatok "dashcam" kamerákat használtak a lényeges útjellemzők – mint a burkolati jelek, a jelzőlámpák és a közlekedési táblák – észlelésére 23 tokiói kerületben, illetve két amerikai városban. Ez a projekt 40 centiméteres relatív pontosságú térképeket produkált a kulcsfontosságú navigációs jelzések tekintetében, ez pedig jelentős előrelépésnek számít a kizárólagosan kamera alapú térképezésben. A TRI-AD é a CARMERA közös projektje során ugyanazt a “hardware-agnostic” számítógépes látás- és feldolgozási technológiát használta, amit a CARMERA “Real-Time Events and Change Management” motorja. Ez észleli, ellenőrzi és továbbítja – hónapok helyett perceken belül – a navigáció tekintetében kulcsfontosságú frissítéseket a CARMERA HD-térképező rendszerébe. A világszerte elterjedt szórakoztató elektronikai minőségű járműkamerák felhasználásával a TRI-AD és a CARMERA sikeresen mutatta be, hogyan működik majd a következő generációs térképezés.

A fentiek mellett a TRI-AD a TomTom International BV. (TomTom) céggel – a helymeghatározási technológiai piac egyik vezetőjével – is lebonyolított egy közös projektet. A két vállalat közösen mutatta be, hogy az alsóbbrendű városi utak az önvezetéshez szükséges sáv felfestésekkel együtt szinte valós időben, sikeresen megjeleníthetők, illetve frissíthetők a TomTom HD térképein. A végeredményt a TRI-AD AMP által gyűjtött járműadatok megbízhatóságának ellenőrzése és konvertálása után a TomTom felhőalapú térképező platformjába töltötték fel. A tesztprojektek során a TRI-AD együttműködött a világ első számú helymeghatározási adat-, illetve technológiai platformjával, a HERE Technologies (HERE) nevű vállalkozással is. A TRI-AD által gyűjtött járműadatok helymeghatározási hibáinak korrigálása révén a HERE képes volt automatikusan generálni a felszíni térképeket, saját fejlett "Self-Healing" technológiája segítségével. A HERE kizárólag fedélzeti érzékelőkből származó adatok felhasználásával működtetett platformja automatikusan készítette el az önvezetéshez szükséges sávokra vonatkozó információkat is tartalmazó HD-térképeket. A HERE HD Live Map nevű térképét világszerte több jónevű OEM alkalmazza Level3 szintű önvezető járművében.

(forrás: GyártásTrend/Toyota)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés