hirdetés
hirdetés

BCI

Agy-számítógép interfész alapú vezérlés a Mercedesekben

Nem lehetetlen, hogy a gondolatokkal irányítható funkciók technológiája maholnap a világ egyik legnagyobb autógyártójának járműveiben is felüti majd a fejét.

hirdetés

Bár a Mercedes Benz 2021-ben is számos újdonságot fog bemutatni a müncheni IAA Mobility kiállításon, idén valószínűleg a cég Vision AVTR nevű koncepcióautójában prezentált, agy-számítógép-interfészre (brain-computer interface, vagyis BCI) épülő irányítási technológiát övezi majd a legnagyobb érdeklődés – amelyet tavaly már mi is bemutattunk.

A Vision AVTR-ből a kormány, illetve a gombok és a tárcsák egyaránt hiányoznak – az utastérben főleg digitális képek kijelzésére alkalmas, sima felületekkel találkozhat a felhasználó.

A rendszer úgy működik, hogy a vezető a fejére húz egy elektródákat tartalmazó agyhullámmérő eszközt, amelyen keresztül már pusztán a gondolataival is képes utasításokat adni a kocsinak. A koncepció szerint a használat megkezdésekor különböző funkciókhoz rendelt jelek jelennek meg az utastérben elterülő képernyőn, és a sofőrnek csak az elvárt akció kiváltására rendeltetett szignálra kell koncentrálnia ahhoz, hogy teljesüljön a kívánsága.

Forrás: Mercedes Benz

Sok tényezőtől függ, hogy a Mercedes a BCI-rendszert egyáltalán bevezeti-e valamikor a járműveibe. Kardinális szempont például, hogy mennyire működik megbízhatóan a rendszer, illetve, hogy a sofőr az út és a fénypontok között mekkora erőfeszítések árán tudja majd váltogatni a fókuszt.

Annyi biztos, hogy ha ezeket a biztonságra vonatkozó kérdéseket sikerül megválaszolni, a BCI-technológia a jövőben az eddigieknél is kényelmesebbé és érdekfeszítőbbé varázsolhatja a vezetés élményét.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: PCMag)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
Cikk[276545] galéria
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés