hirdetés
hirdetés

Közlekedés

A sofőrök nyitottak az automatizált vezetésre

Sokan támaszkodnának az automatizált vezetési funkciókra a mindennapos utazásaik során. 

hirdetés

A járművezetők összességében – beleértve az idősebb sofőröket is – nyitottak a vezetést segítő új technológiákra, és sokan támaszkodnának az automatizált vezetési funkciókra a mindennapos utazásaik során. A Continental által elkészített mobilitási tanulmány szerint a válaszadók több mint kétharmada (68 százalék) igénybe venne automatizált funkciót, különösen a stresszes vagy monoton vezetési szituációkban. Hasonlóképpen kiemelt az érdeklődés az intelligens autók iránt, melyek információküldő, -fogadó és -feldolgozó funkciókat is képesek ellátni. A hálózatba kapcsolt járművek lehetőségét pedig akkor értékelnék a sofőrök, ha azok valódi hozzáadott értéket képviselnek.

A járművezetők többségét (72 százalék) az adatcsere funkciók közül az érdekli leginkább, amelyik pontos képet ad arról, hol várható közúti ellenőrzés. Emellett a sofőrök 63 százaléka abban az esetben is támogatja az adatrögzítést, ha segítségével információhoz juthat járműve aktuális állapotáról, egyúttal pedig figyelmeztetést is kap a szükséges karbantartásra. A folyamatos nyomon követést azonban többnyire elutasítják. Jelenleg csupán a sofőrök mintegy 37 százaléka vállalná szívesen, hogy saját vezetési adatait folyamatosan rögzítsék, vagy egy autóba épített rendszer figyelje a vezetési stílusukat annak érdekében, hogy ezzel csökkenthessék például biztosítási díjukat.

Különösen a stresszes vagy monoton vezetési szituációkban értékelik (forrás: Continental)
Különösen a stresszes vagy monoton vezetési szituációkban értékelik (forrás: Continental)

– Eddig és ezután is az adatvédelem lesz a legfontosabb, egyben döntő kérdése a hálózati szolgáltatások bevezetésének – mondta Rábai Dániel, a Continental magyarországi országkoordinátora. Hozzátette: a Continental 2025-ös automatizált vezetési stratégiája is ezen követelmény mentén épül fel. Az anonim felügyelet is elég a közúti balesetek drasztikus csökkentéséhez, ehhez nincs szükség az egyes járművek rendszámaira. A legtöbb esetben teljesen elegendő anonim információ az adott helyzetről, beleértve a pozíciót, az időt és az aktuális történést, környezetet.

Rábai Dániel a jövő autóiról elmondta: ahhoz, hogy tovább erősödjön az autók vonzereje, újabb fejlesztésekre van szükség különösen az intelligens funkciók tekintetében. A digitalizáció és az automatizálás jelentik a minden részletre kiterjedő közlekedési információmenedzsment megteremtésének alapjait, megszabadítva ezzel a vezetőket a növekvő közúti forgalom okozta terhektől. Az intelligens egyéni mobilitás megteremtésének kulcsát az automatizált és hálózatba kapcsolt járművek jelentik.

A mobilitási kutatás keretében tudományos kutatók és autóipari szakemberek bevonásával Németországban és az Egyesült Államokban reprezentatív, Franciaországban, Japánban és Kínában pedig kvalitatív kutatást folytatott le a Continental által megbízott piackutató vállalat.

(forrás: Continental/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés