hirdetés
hirdetés

E-mobilitás

80 új töltőállomás országszerte elektromos autóknak

A Schneider Electric elnyerte az Elmű elektromos töltők szállítására kiírt pályázatát.

hirdetés

A Budapesti Elektromos Művek Nyrt. (Elmű) 2015 szeptemberében indított tendert falra szerelhető töltőállomásokra vonatkozóan. A pályázat eredményeként a francia székhelyű Schneider Electric nyerte el a keretszerződésként megkötött projektet, amelynek részeként egy év alatt várhatóan mintegy nyolcvan elektromos töltőállomást telepít Magyarországon, elsősorban társasházak és irodaházak, később akár hotelek, önkormányzati épületek, kereskedelmi egységek és parkolóházak környezetében.

A 2016 februárjában hatályba lépő, országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) kormányrendelet módosítási rendelkezéseinek értelmében „Az ellenérték fejében várakozó- (parkoló-) hely értékesítését szolgáló, meglévő építmények esetén minden megkezdett 100 várakozó- (parkoló-) helyből 2017. január 1-jéig legalább egyet, 2019. január 1-jéig legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni”, ami további lehetőségeket teremt a Schneider Electricnek a töltőrendszerek elterjesztéséhez, illetve összességében távlatokat nyit az e-autó-tulajdonosok előtt. Az Elművel közös beruházás azért is kiemelkedő a Schneider Electric számára, mert az elektromos autósok többsége éjszaka, otthon tölti fel az autóját.

E-tank másfél óra alatt

A beruházás keretében a megrendelők négyféle töltőberendezés közül választhatnak majd. Európában a T2-es (Mennekes) ipari csatlakozási szabvány terjedt el leginkább, így a Schneider Electric az újonnan telepített töltőit is ennek megfelelően gyártja le. A Type 2 kialakítás előnye, hogy csatlakozóaljzat van a töltő végén, így mindenki olyan kábelt tud vásárolni hozzá, amilyet az autója típusához szükséges. Ha például egy család többféle elektromos autóval is rendelkezik, amelyek csatlakozói eltérőek, akkor a T2 szabvány esetében mindenki a saját kábelével tudja tölteni a járművét a csatlakozóaljzatról. Az otthoni töltési berendezések közül a legkedveltebb a háromfázisú, 3×32 A töltőáramú Type 2 csatlakozós kialakítás, amelynek teljesítményét az eltérő csatlakozással ellátott autók, például a Tesla és a BMW i3 modelljei is ki tudják használni.

Fotó: Schneider Electric
Fotó: Schneider Electric
 A Schneider Electric által gyártott új töltők állomásonként egyszerre egy autót képesek ellátni árammal, amelyek kapacitásuktól függően 1,5-6 óra alatt érik el az optimális töltöttségi szintet. A járművek típusa mellett az is meghatározó, milyen forráshoz csatlakoztatjuk őket: egy 2,3 kW teljesítményű, egyfázisú fali csatlakozó például 12 óra alatt képes feltölteni a járművet, ellenben egy 50 kW teljesítményű, dedikált egyenáramú (DC) csatlakozónak 30 perc is elegendő ahhoz, hogy 80 százalékos töltöttséget érjen el.

„Bízunk benne, hogy a tender elnyerésével szignifikánsabbá válhat jelenlétünk a hazai elektromos töltők piacán. Ha az Elművel közösen végzett fejlesztés a tervek szerint halad, opcionálisan 40 százalékkal növelhetjük az előírt töltőrendszerek számát, ami így összesen 112 töltő felállítását jelentheti a tervezett időszak alatt. Az új kormányrendelet szerint országos szinten ezer új töltőállomás telepítése várható az elkövetkezendő két évben” – mondta Spilkó József, a Schneider Electric hazai leányvállalatának országigazgatója.

(forrás: Schneider Electric/GyártásTrend)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiadónk társoldalai

hirdetés